Microwave-ing Kinder Bueno, Cadbury Caramel & Cadbury Oreo? #foodbebels

-ft. Stargazing by Kygo

Hi wassup hello everyone.

Now sudah pukul 12 malam dan saya disini diam terpaku membisu nanti saya akan ceritakan mengenai apa yang terjadi dan bagaimana keadaan coklat saya sekarang. Seperti yang kita tahu, hidup tidak selalunya indah. Kadang kita diatas, kadang pula dibawah. Oh ya, sebelum-sebelum ni, siapa yang ada baca post-post sebelum ni memang ada mention yang saya ni anti-chocolate maksudnya saya ni tak suka/ tak makan coklat. Tapi bagi sesiapa yang membaca post saya sebelum ini saya sangat busy dan menyebabkan saya sedikit emosi dan stress. Kalau stress ja dapat makan sebab kalau tak nanti muntah-muntah, pelik bukan? But I was born this way. Kalau tengah stress makan 5 papan in a row pun tak apa lol over. Sekarang ni tengah stress so pergi lah beli coklat tadi lepas tuh kan ada banyak basketballer dekat kedai tadi fuh cuma sad casenya saya ini paras bawah bahu mereka sahaja, I repeat paras bawah bahu *facepalm sambil makam calciyum*

Back to the topic, selalu duduk stalk orang microwave coklat so rasa nak try pula kan. Jadinya, ketiadaan ibunda di rumah mendorong lagi untuk melakukannya. Okay mula-mula gatherkan semua coklat dalam sebuah mangkuk then maksudkan dalam microwave dalam 10 saat. Jadi masa buka tu helok lagi (bunyi helok macam Sajat yang dalam lagu Abang Nak Tegur: Heloknye abang ni) lol okay lepas tuh khilaf punya pasal rasa macam nak lagi cair konon then letak balik microwave kan another 10 seconds. Harum semerbak dah, masa buka tuh microwave berasap, coklat dalam tuh mendidih bakhang berasap juga hahaha dah hangus. Mangkuk siap cair sekali, terlebih cair siap senget sebelah masa letak dekat atas meja tadi haha haaa hambek engkau. Lepastu dengan saki baki harapan pergi rasa lah pahit ye sepahit perasaan masa awak reject saya hari tuh, gituh haha. Itu lah kisah sedih yang saya dapat kongsikan pada malam yang mulia ini. My friend sugget kukus nanti lah I will try and update jeng jeng jeng haha. 



Sekarang ni ada kat rumah lagi, sebab tadi ponteng buat persiapan wedding lol tapi kaw-kaw lah kemas rumah, kira macam pecutan akhir lah sebab esok dah last day nak set up everything sebab Friday sudah Nikah. May Allah permudahkan everything, ameen. Have a good day tomorrow people, thank you for reading 

Let you be you, let me be me. Be the best version of you 
Love, A.

Comments